måndag 12 november 2012

Blåställ och loppisfynd!

Måndag.
Timmarna rusar fram som ett godståg ur räls!
Helgen spenderades nere på landet igen med blåställ på. Det har blivit ett antal resor den senaste tiden men huset börjar ta form även på insidan nu! Skall bli kul när det är så pass klart att man kan börja med " lull lullet ", hehe!

Tog en paus i byggandet för att handla mat - äta bör man annars dör man som det heter.
Lägligt nog ligger det en loppis granne med mataffären. Det råkade dessutom vara så att de hade -20% just då ( vilket senare blev ännu mer -% utan någon större ansträngning till prutning ), toppen!!

Mannen ringde såklart när jag stod bland glasburkar, krukor, porslin och juldukar....
- ....och så gå nu inte in på loppisen!
- Näähdå!
- Du är bergis där just nu?
- kanske......

- Du ÄR där just nu, det hör jag! Gå ut!!! kvider han lite oroligt.... höhö!

Men inte går man ut när man hittar såhär fina saker som man dessutom fick ännu mer rabatt på.
190 kr för allt detta, jag känner mig nöjd! : )
Och ja, det var ok för mannen också, så länge jag var glad så är han glad.... hehe... fast, han gillade inte de bulliga danska salt/peppar karen.

Söt ljusstake i ljusgrått/ljusgrönt med mässingsrand. För små julgransljus.... orkar man inte byta ljus var femte minut så är den fin även utan ljus tycker jag.  Stor glasburk med porslins lock med " KOSTA " inpräglat i locket. Salt och Peppar kar i dansk design samt en glasbehållare med värmljus i för att ställa kanna uppe på. Den passar utmärkt till vår tékanna helt i glas från Granit!

Avslutar dagens inlägg med att glatt berätta att Inredums mailbox kryllade av orderbekräftelser som kommit in under helgen. Julstjärnor, underlägg, Brickfior och kuddfodral skickades till alla möjliga delar av vårt avlånga vackra land. Stort tack till alla mina underbara kunder!
Jag har haft en fullspäckad och superkul måndag idag!

Snart är det dags att ställa sig på crosstrainern igen och köra järnet! Vad ska ni göra ikväll?

/ L

Inga kommentarer: