onsdag 8 februari 2012

Inspiration förnöjer...

Jag älskar fina bilder! Oavsett motiv.
Förutom inredning kan det vara ett landskap, ett par stövlar, en människa, någon fin form eller färg...  Tidningshögarna växer fort hemma och ibland måste man ta sig tid att rensa.
Jag gjorde mig helt enkelt en inspirationsbok där jag samlar på mig sådant som jag tycker är vackert och som jag blir inspirerad av.
Min inspirationsbok kommer från Ordning & Reda och har vita sidor med svart textilpärm runt. Den är väldigt mysig att titta i lite då och då eller om man känner sig lite hängig.
Det är både bilder som skänker lugn och bilder som man får lyckorus av!
Utöver min svarta inspirationsbok har jag också skaffat mig en Scrapbook från Trivselhus. Inte för att vi är inne på att bygga nytt utan för att den är toppen att just samla på sig smarta lösningar, idéer och " vill ha " till sitt framtida drömboende. Jag har redan en del ledord såsom " platsbyggt, tröskellöst, separat tv rum " och för min mans räkning även " dubbelgarage "  hehe...


Inga kommentarer: