måndag 17 oktober 2011

Focus De Luxe / Folke De Luxe

I lördags var jag som sagt på " Hem & Villamässan ". Det var lite utav en besvikelse tyvärr... Själva inredningsdelen blir mindre och mindre för varje år vilket är otroligt trist. Men jag sög in allt fint som fanns iallafall : )
Jag utökade min samling av Focus De Luxe besticken från Gense. Matbesticken har jag sedan tidigare så denna gång köpte jag mig kaffeskedarna Folke De Luxe!

Matbestick Focus De Luxe


Kaffeskedar Folke De Luxe

Serveringsset Focus De Luxe
Produktlista på hela serien

Focus de Luxe besticken från Gense är designat av Folke Arström.
De lanserades 1955 i Helsingborg och utnämndes till årets designhändelse i USA.
New York Times har dessutom utsett Foces Luxe till en av de “100 bäst designade produkterna i modern tid”.
Besticken nylanserades 2006 och är märkta “edition 2006″ för att inte förväxlas med originalen.
Numera är skaftet av en tåligare plast som tål maskindiskning vilket iallafall jag tycker är en fantastisk bonus!
Focus de Luxe är i riktigt klassisk 50-talsstil. Rena linjer, funktionella, men också tidslösa. De är riktigt bekväma att hålla i och använda. Min man menar dock att gafflarna är för små ( han får inte på så mycket mat på dem tycker han , hehe! ). Men inget som bekymrar mig, de är otroligt snygga och praktiska! I want more!


1 kommentar:

Sarah sa...

Heej!
Nu är det allt för länge sedan vi hördes;)
Wow wow... Vilken förändring!! Var precis inne på styleroom å kikade. Ååååå vad fint ni har fått det:)

Nu har jag dig på min telefon som app:)
Kommer bli en daglig följare, hälsa så mycket. Kram kram Sarah (Ystad);)